SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Hitta simmaren i dig!
Ledare

Rutin för frånvaroanmälan

När är det OK att inte komma till jobbet?

  • När du är sjuk.

  • När du tävlar i simning.

  • När du har annan aktivitet med ditt ordinarie jobb.

  • När du frågat och fått OK av ansvarig ledare.

 

När ska du anmäla att du inte kommer?

  • Så snart som möjligt. Sjukdom kan uppstå plötsligt, men det är sällsynt med akut sjukdom bryter ut en halvtimme innan du ska vara på jobbet.

  • På söndagar måste du anmäla att du är sjuk innan kl. 09.00 (gäller simskolan).

  • I alla andra fall gäller att så snart du vet att annan aktivitet sammanfaller med arbetstid ska du diskutera det med ansvarig ledare samt informera personalansvarig.

 

När ska du själv hitta vikarie?

  • Bara efter överenskommelse med huvudtränare eller verksamhetsansvarig.
Kom ihåg att alltid lägga upp informationen på ledarnas Facebook-sidor.
Inköpsrutin

Inköpsrutin för Älvsjö AIK Simning 2020-11-01 (antaget av styrelsen 2020-11-04)



  • Klubbens utrusning köps in av inköpsansvarig på uppdrag av styrelsen. Ett betalkort tillhandahålls för mindre inköp upp till 5000 kr. Ett separat konto i Swedbank kopplas till kort
  • Önskemål från tränare/övriga om nyinköp av utrustning ska vara avstämt med verksamhetsansvarig. 
  • Inköp över 5000 kr ska verksamhetsansvarig ta upp för diskussion med verksamhetskommitten. Vid beslut i kommittén om eventuellt inköp informeras detta till föreningens kassör.  
  • Inköp över 15 000 kr ska verksamhetskommitten ta vidare till styrelsen för beslut. 
  • Klubbshopsansvarig sköter kontakterna med Neh reklam. Eventuella önskemål om förändringar/tillägg i shoppens utbud tas upp i verksamhetskommitten.
  • Statistik på shopens försäljning presenteras för styrelsen och verksamhetskommitten i juni och december varje år.