Värdegrund

Glädje och Gemenskap
Vi vill att alla ska känna glädje och gemenskap hos Älvsjö AIK Simning.

Alla ska känna sig trygga hos oss och vi har nolltolerans mot mobbning.

Vi bedriver vår verksamhet i en öppen och inkluderande miljö med möjlighet att påverka.

Utmaningar och Möjligheter

Vi vill utmana och inspirera våra medlemmar och erbjuda dem möjligheter att utvecklas individuellt och i grupp.

Vi välkomnar nya idéer och jobbar ständigt med att utveckla verksamheten i vår förening.

Vår egen hall ger oss möjligheter.

Ansvar och Kvalitet

Vi vill bedriva en verksamhet med hög kvalitet.

Vi tar ansvar i våra olika roller såsom utövare, tränare, ledare, vårdnadshavare.

Vi är tydliga i våra förväntningar på allas ansvar för vår hall och förening, Älvsjö AIK Simning.

Älvsjö AIK Simnings trivselregler
  • Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
  • I Älvsjö AIK Simning respekterar vi varandra.
  • Vi tar ansvar för ordningen genom att inte skräpa ner eller gå med ytterskor inomhus.
  • I föreningen satsar vi på en gemensam vi - känsla; "En för alla, alla för en."
  • Vi motarbetar och tar avstånd från doping.
  • Alkohol och narkotika förekommer inte i samband med verksamhet för barn och ungdomar.
  • Vi använder inte svordomar, könsord eller nedsättande ord.
  • Vi använder klubbkläder när vi representerar föreningen.
  • Vi tar vårt ansvar och visar respekt - Vi kommer i tid och har med nödvändig utrustning.
  • Vi uppträder med ett gott humör i alla situationer.
  • Vi uppträder utan att störa andra.
  • Vi trakasserar och mobbar inte varandra.
  • Vi tar ansvar och duschar innan vi går i bassängen.
  • Vi känner arbetsglädje.
  • I Älvsjö AIK Simning är alla trygga.